5 tips för att välja rätt typ av skylt eller skyltar i rätt miljö kan på 5 sekunder vara avgörande!

Det första intrycket du gör hos din kund kan bli bestående och första gången som din potentiella kund kommer till dig på besök gäller det. Du har bara fem sekunder på dig.

Inom denna korta tidsram sker avgörandet och kunden kommer att dra slutsatser om din status, auktoritet, kompetens och trovärdighet.

Det räcker med att dina skyltar inte förmedlar det rätta och inte har den där känslan av kvalitet som dina tjänster och produkter i övrigt har. Det går med ”ljusets hastighet” och är i människan en överlevnadsfunktion djupt rotad i hjärnbalken som hjälper oss att utskilja begäran från aversion.

Vi har efter egna studier under 30 år kommit fram till att vi fattar elva avgörande beslut om en skylt eller olika typer av exponeringar under de första fem sekunderna i ett första möte.

Men det räcker, om du kan knepen och har förberett dig! Här ger vi dig/er som kund fem tips för att lyckas;

5 tips för din skylt eller dina skyltar

1. Kvalitet. Det läser kunder av direkt, så bestäm dig för vilken kvalitet du vill framhäva och visa upp det med din/a skylt/ar. Formspråk, finish och hög kvalitet ger upp till fyra gånger starkare intryck än det du säger med ord.

2. Våga visa vad ditt företag står för. En innovativ skylt förmedlar ett innovativt företag. Exklusiva materialval och hög finish i utförandet på skylten / skyltarna avspeglar detta.

3. Iögonfallande eller diskret. Att välja rätt typ av exponering är att visa intresse och öppenhet för kunden samt överför energi. Lägg en extra tanke vid valet av skylt så får du och din kund något att börja prata om.

4. Se till att skylten / skyltarna syns tydligt och på rätt plats. Det är det snabbaste och effektivaste sättet att etablera kontakt. Med rätt typ av skylt med rätt budskap, i rätt storlek och med korrekt placering guidar du din kund i rätt riktning, det vill säga; din riktning, och signalerar att du vet vad som är viktigt.

5. Informativ och tydlig skyltning. En skylt som har ett tydligt budskap säger att du står för det du vill förmedla. Det visar engagemang och intresse, att du vet vad du vill berätta i din skyltkommunikation. Men akta dig för att ha fel skyltar på fel plats i fel utförande.

Bildkollaget visas exempel på två företag som har lagt fokus på att förmedla en exklusiv framtoning på sina tjänster i två vitt skilda branscher. Vad tror du förmedlar skyltarnas utförande deras respektive företags intentioner?

Mässingsskylt Borstad Plankpolerat Bokstäver_i_Relief Skylt väggskylt dörrskylt entré_skylt WordPress 1

Mässingsskylt Borstad Plankpolerat Bokstäver_i_Relief Skylt väggskylt dörrskylt entré_skylt WordPress 2

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s